High Speed Internet! 5G Supported!

Unlimited Data Dan Call!

Plan Serendah RM20 !

Sekarang Promo! RM2.50 Sen Sahaja!!

Buy Now

Halo Telco dan Halo Prihatin: Dua Entiti yang Berusaha untuk Berkongsi Rezeki dengan Masyarakat Malaysia

 

Kerja-Kerja Amal yang Dilaksanakan oleh Halo Telco dan Halo Prihatin


Halo Telco adalah jenama simkad prabayar terbaru di Malaysia yang menawarkan pakej internet tanpa had dengan harga yang murah dan mampu milik. Halo Telco menggunakan rangkaian Celcom, yang merupakan rangkaian 4G terluas dan terbaik di negara ini. Halo Telco juga menawarkan pelbagai manfaat kepada pengguna, seperti khairat kematian, insuran takaful peribadi, dan ganjaran tunai.

Halo Prihatin pula adalah program yang bergerak di bawah tanggungjawab sosial korporat (CSR) Halo Telco yang telah memulakan aktivitinya sejak April 2020. Visi Halo Prihatin adalah menjadi sebuah pertubuhan amal yang berdaya saing, menjadi contoh dan mampu membantu dan membangunkan taraf ekonomi masyarakat Malaysia. Halo Prihatin diuruskan oleh Halo Telco HQ.

Kedua-dua Halo Telco dan Halo Prihatin telah melaksanakan pelbagai kerja-kerja amal yang bermanfaat kepada masyarakat Malaysia, terutamanya kepada golongan yang memerlukan. Antara kerja-kerja amal yang telah dilaksanakan adalah:

  • Rumah Halo Prihatin: Rumah Halo Prihatin adalah sebuah pusat yang menyediakan tempat tinggal untuk anak-anak yatim dan kurang bernasib baik. Tujuan utama penubuhan rumah ini adalah untuk memberikan anak-anak ini sebuah tempat yang dipanggil “RUMAH”. Sebuah persekitaran yang baik untuk anak-anak ini membesar dan memastikan mereka mendapat pendidikan yang terbaik dan menjadi manusia yang berguna apabila mereka dewasa. Rumah Halo Prihatin kini terdapat di Cheras, Selangor dan Pasir Gudang, Johor.
  • Bantuan Banjir: Pada awal tahun 2021, Malaysia telah dilanda banjir besar yang melanda beberapa negeri, terutamanya di Selangor, Pahang, Johor, Kelantan, dan Terengganu. Banjir ini telah menjejaskan ribuan rakyat Malaysia yang kehilangan tempat tinggal, harta benda, dan sumber pendapatan. Halo Prihatin telah mengambil inisiatif untuk membantu mangsa banjir dengan menghantar bantuan asas seperti makanan, air minuman, pakaian, selimut, lampu suluh, dan lain-lain. Selain itu, Halo Prihatin juga membantu dalam kerja-kerja pembersihan dan pemulihan rumah-rumah yang rosak akibat banjir.
  • Bantuan Kebakaran: Pada bulan Mei 2021, sebuah kebakaran besar telah melanda sebuah kampung di Tawau, Sabah. Kebakaran ini telah meragut nyawa seorang kanak-kanak berusia lima tahun dan merosakkan 15 buah rumah yang didiami oleh 60 orang penduduk. Halo Prihatin telah menghulurkan bantuan kepada mangsa kebakaran dengan menghantar bantuan asas seperti makanan, air minuman, pakaian, selimut, tikar, dan lain-lain. Selain itu, Halo Prihatin juga membantu dalam kerja-kerja pembersihan dan pembinaan semula rumah-rumah yang rosak akibat kebakaran.
  • Bantuan Jaringan Prihatin: Jaringan Prihatin adalah sebuah inisiatif kerajaan untuk memberikan bantuan kewangan kepada rakyat Malaysia berpendapatan rendah untuk mendapatkan akses internet atau peranti telekomunikasi. Inisiatif ini bertujuan untuk mengurangkan jurang digital dan meningkatkan kualiti hidup rakyat Malaysia dalam era norma baharu. Halo Telco adalah salah satu telco yang menyertai program Jaringan Prihatin dengan menawarkan pakej internet tanpa had dengan harga serendah RM35 sebulan kepada pengguna layak. Selain itu, Halo Telco juga menawarkan peranti telefon pintar 5G dengan harga subsidi kepada pengguna layak.

Halo Telco dan Halo Prihatin adalah dua entiti yang komited untuk menjalankan kerja-kerja amal yang bermakna kepada masyarakat Malaysia. Kedua-dua entiti ini menggunakan pendekatan “Rezeki untuk di Kongsi”, yang bermaksud bahawa dalam rezeki kita, sebahagian daripadanya adalah milik orang lain. Dengan itu, mereka berusaha untuk berkongsi rezeki mereka dengan mereka yang memerlukan.

No comments:

Post a Comment